Arkkitehtuuritoimisto ArkVisio huomioi lojaaleja työntekijöitään ansiomerkein yrityksen 30-vuotisjuhlassa

ArkVision juhlassa ansiomerkin sai 9 työntekijää. Palkituista mukana kuvassa ovat rakennusarkkitehti Aleksei Montonen, rakennusinsinööri Jari Hirvonen, rakennusinsinööri Simo Saarenmaa, nuorempi suunnittelija Rami Kaukiainen sekä johdon assistentti Sinikka Hakkarainen. Kuvaaja: Kimmo Penttinen

Arkkitehtuuritoimisto ArkVisio Oy juhlii tänä vuonna 30-vuotista matkaansa. Yritys kiitti menestystekijöitään eli pitkäaikaisia ja sitoutuneita työntekijöitään ansiomerkein. ArkVisio on samalla ensimmäinen yritys, joka palkitsi työntekijöitään Keskuskauppakamarin uudella, viiden vuoden ansiomerkillä.

ArkVisio Oy on perustettu vuonna 1993, ja se on kasvanut merkittäväksi arkkitehtuuritoimistoksi, joka tarjoaa laajasti erilaisia suunnittelun, vastaavan työnjohdon, rakennuttamisen ja rakennustutkimuksen palveluja. Yrityksen päätoimipaikka sijaitsee Helsingissä, ja sillä on toimipiste myös Joensuussa.

Toimitusjohtaja Jukka Laamanen korostaa työntekijöidensä vahvaa sitoutumista ja lojaaliutta yritystä kohtaan. Hän haki työntekijöille 15, 10 ja myös 5 vuoden ansiomerkkejä voidakseen osoittaa arvostusta työntekijöitä kohtaan. Itse Laamanen sai 30 vuoden yrittäjäurastaan kultaisen ansiomerkin.

”On hienoa, että voimme kiittää näin monia työntekijöitä ansiomerkein. Uusi viiden vuoden ansiomerkki mahdollisti työstä kiittämisen jo uran varhaisemmassa vaiheessa. Arvostan, että Keskuskauppakamarilla on ansiomerkkejä, joilla voimme kiittää työntekijöitämme jo viiden vuoden jälkeen. Meillä Suomessa on ehkä liian usein unohtunut työntekijöiden palkitsemiset ja kiittämiset”, kertoo toimitusjohtaja Jukka Laamanen.

Yksi 5-vuotisansiomerkin saajista on rakennesuunnittelija Jari Hirvonen, joka on työskennellyt ArkVisiolla yli viisi ja puoli vuotta.

”Olen täysin otettu tästä huomionosoituksesta. Se tuli minulle täytenä yllätyksenä. On mukavaa, että yrityksen juhlavuotena muistetaan työntekijöitä. Juhlatilaisuus oli hieno, ja oli ilo nähdä fyysisesti työkavereita, kun teen itse töitä Itä-Suomesta käsin”, Hirvonen kertoo.

Juhlatilaisuudessa ansiomerkit luovutti Keskuskauppakamarin johtaja Mari Hakkarainen.

”Toimitusjohtaja on kuin manageri, jotta pelaajat voivat tehdä parhaansa”

Laamanen kertoo juhlavuoden olevan yritykselle profiilinnoston hetki. He ovat vasta julkaisseet uudet kotisivut, jotka painottavat yrityksen 30 vuoden kokemusta suunnittelun ja rakentamisen alalla.

”Yrityksen kasvattaminen on kuin joukkueen kokoamista. Oma roolini on parhaimmillaan manageriroolin kaltainen ja pallon peliin heittämistä. Hyvä työilmapiiri on yrityksessämme avainasemassa, jotta pelaajamme toimistossa voivat tehdä parhaansa ja nauttia työstään”, Laamanen kuvailee.

Hän korostaa myös, että yrittäjäkään ei ole yksin, vaan työntekijät muodostavat lopulta yrityksen. Yrittäjä ja työntekijät ovat lopulta samassa veneessä ja kaikki soutavat samaan suuntaan yhteisen päämäärän eteen.

”Yrittäjä pyrkii omilla toimillaan pitämään joukkueensa kunnossa. Myös haastavina aikoina työntekijöistä on tärkeää pitää huolta”, hän painottaa.

Laamanen toteaa rakennusalalla elettävän tiukkoja aikoja, mutta hän näkee sen olevan myös mahdollisuus yritykselle tehdä asioita paremmin kuin eilen.

”Töiden vähentyessä ja kulujen noustessa on pakko pysähtyä ja katsoa ympärilleen. 30 vuoden aikana olemme olleet useita kertoja haastavien tilanteiden keskellä, kuten nytkin ja se saa meidät kekseliääksi ja yrittämään entistä kovemmin. Katseeni tulevaisuuteen on ehdottomasti positiivinen ja uskon aina parempaan huomiseen”, hän kertoo.