Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun finalisteiksi Genelec, Lumene, Niemi ja Siili

Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun finalisteiksi on valittu Genelec, Lumene, Niemi ja Siili. Kilpailun voittaja palkitaan Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä -tilaisuudessa 18.4.2023. Aiemmin Vuoden brändi -palkinnon ovat voittaneet Marimekko 2019, Yle 2021 ja Lapuan Kankurit 2022.

Keskuskauppakamari julkistaa Vuoden brändi -kilpailun voittajan 18.4.2023 järjestettävässä Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Voittajan valitsee brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati. Yleisö on päässyt ehdottamaan suosikkibrändiään 3.10.2022 asti.

Raati arvioi brändejä muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, innovatiivisuuden, suojauksen, viestintästrategian, brändikirjan ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön.

Keskuskauppakamarin johtavan asiantuntijan Minna Aalto-Setälän mukaan Vuoden Brändi -palkinnon tarkoituksena on antaa tunnustusta yritykselle, joka on tehnyt pitkäjänteistä työtä brändin kehittämiseksi.

”Kaikki kilpailun finalistit ovat erottuvia brändejä, jotka ovat kyenneet johdonmukaisesti ja menestyksekkäästi kehittämään brändiään ja sen tunnettuutta. Raadissa on arvioitu brändejä laajalti myös brändin aineettomien oikeuksien suojaamisen näkökulmasta”, sanoo Aalto-Setälä.
Aiemmin Keskuskauppakamari on palkinnut vastaavista ansioista Marimekon vuonna 2019, Ylen vuonna 2021 ja Lapuan Kankurit vuonna 2022.

Suuri brändipäivä on suunnattu kaikille yrityksissä toimiville. Parhaiten tilaisuus sopii hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.

Aalto-Setälä Minna

Minna Aalto-Setälä