Romakkaniemi Eurochambersin hallitukseen

Eurooppalaisten kauppakamarien yhteistyöjärjestö Eurochambers on vuosikokouksessaan tänään Brysselissä valinnut Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen Eurochambersin hallitukseen. Samassa yhteydessä ilmoitettiin, että Romakkaniemi on valittu myös Eurochambers Single Market Committeen puheenjohtajaksi.

Vuosikokous vahvisti, että itävaltalainen Christoph Leitl jatkaa hallituksen puheenjohtajana. EU-maiden ohella hallituksessa ovat ulkojäseninä Venäjä, Turkki ja Ukraina. Eurochambres edustaa 20 000 000 yritystä.

Sisämarkkinat kauppakamarien ykkösprioriteetti EU-agendalla

Romakkaniemen mukaan sisämarkkinoiden toiminnan tehostaminen on Suomen ja koko Euroopan kauppakamarien ykkösprioriteetti tulevan Euroopan komission agendalla.

”Kyseinen luottamustehtävä antaa Suomelle erinomaisen mahdollisuuden olla vaikuttamassa sisämarkkinoiden kehittämiseen. Samalla voin hyödyntää Brysselin-vuosiltani karttunutta osaamista ja kontakteja Suomen ja koko Euroopan yrityselämän tarpeiden edistämisessä”, toteaa kahdeksan vuotta komission palveluksessa toiminut Romakkaniemi.

”Kasvua ja työpaikkoja syntyy, jos sisämarkkinat aidosti toimivat ja tulevakin komissio jatkaa tuloksellista kauppapolitiikkaa uusien markkinoiden avaamiseksi Euroopan ulkopuolisilla kasvumarkkinoilla”, korostaa Romakkaniemi.

Eurochambers Suomen EU-puheenjohtajakaudella Helsinkiin

Vuosikokouksen yhteydessä Eurochambers ilmoitti pitävänsä seuraavan vuosikokouksen syksyllä 2019 Helsingissä Suomen EU-puheenjohtajakauden aikana.