Hanna Kaleva Keskuskauppakamarin kiinteistönarviointilautakunnan puheenjohtajaksi

Kuvituskuva.

Keskuskauppakamarin valtuuskunta on syyskokouksessaan 15.12. valinnut kiinteistönarviointilautakunnan puheenjohtajaksi KTI Kiinteistötiedon toimitusjohtajana toimivan Hanna Kalevan.

Kiinteistönarviointilautakunta huolehtii auktorisoitujen kiinteistöarvioijien (AKA) ja hyväksyttyjen kiinteistöarvioitsijoiden (KHK) auktorisoinnista ja näiden toiminnan valvonnasta. Lautakunta myös edistää hyvää kiinteistönarviointitapaa ja ohjaa menettelytapoja esimerkiksi antamalla yleisiä suosituksia. Se myös edistää ja tukee kiinteistöarviointialan tutkimusta ja koulutusta. Lautakunnan tehtävästä säädetään kiinteistörahastolaissa.

Hanna Kaleva on toiminut kiinteistömarkkinoiden markkinatieto- ja asiantuntijapalveluita tarjoavan KTI Kiinteistötieto Oy:n toimitusjohtajana vuodesta 2005. Kalevalla on laaja kokemus kiinteistömarkkinasta ja hän on myös toiminut kiinteistönarvioitsijoiden toimintaa valvovan valvontajaoston jäsenenä jo vuodesta 2004.

”Kiinteistömarkkinat kasvavat ja ammattimaistuvat kovaa vauhtia. Kiinteistösijoitusmarkkinoille tulee uudenlaisia toimijoita ja kiinteistösektorivalikoima monipuolistuu, mikä lisää ammattimaisen ja luotettavan kiinteistönarvioinnin tarvetta. Viimeiset pari vuotta ovat osoittaneet, että myös kiihtyvät markkinamuutokset asettavat uudenlaisia vaatimuksia kiinteistöjen arvonmääritykselle. On hienoa päästä tältä näköalapaikalta kehittämään kiinteistönarviointialaa”, sanoo kiinteistönarviointilautakunnan puheenjohtajaksi valittu Hanna Kaleva.

Kaleva aloittaa luottamustehtävässään 1.1.2022 ja kausi kestää kolme vuotta. Kiinteistönarviointilautakunnan puheenjohtajana on toiminut aikaisemmin Aalto-yliopiston kiinteistöopin professori Kauko Viitanen.

Lisätietoja:
Hanna Kaleva