Henkilön kuvan käyttäminen markkinoinnissa -suositus – Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan julkistustilaisuus 11.1.2024

Ajankohta ja paikka

Alkaa
11.1.2024
Päättyy
11.1.2024
Keskuskauppakamari, Kauppakamaritalo
Alvar Aallon katu 5 C
Suomi

Lämpimästi tervetuloa Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan henkilön kuvan käyttämistä markkinoinnissa koskevan suosituksen julkistamistilaisuuteen
torstaina 11.1.2024 klo 9.30 – 10.30.
Paikka: Keskuskauppakamari, Kauppakamaritalo, Alvar Aallon katu 5 C, 00100 Helsinki.
Aamukahvia tarjoillaan klo 9.00 alkaen. Tilaisuutta voi seurata myös Teams-etyhteydellä. Tilaisuus on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista.

Liiketapalautakunnan suositus käsittelee henkilön kuvan käyttämistä markkinoinnissa. Markkinoinnissa käytetään yleisesti henkilön tunnistettavissa olevaa kuvaa tai jotain muuta elementtiä, josta henkilö on tunnistettavissa. Markkinointi sosiaalisen median alustoilla on lisääntynyt viime aikoina huomattavasti. Vaikuttajamarkkinointi on täysin uudenlainen tapa markkinoida ja käytäntö on osoittanut, että vaikuttajamarkkinoinnissa ei aina kiinnitetä riittävää huomiota henkilön kuvan käyttämisen pelisääntöihin.

Suosituksessa kuvataan, minkälaisia epäkohtia henkilön kuvan käyttämiseen kaupallisessa viestinnässä liittyy. Lisäksi suosituksessa kuvataan henkilön tunnistettavuutta. Suosituksessa kerrotaan suostumuksesta ja sopimuksesta henkilön kuvan käyttämiseen. Lisäksi suositus sisältää konkreettisia esimerkkejä henkilön kuvan käyttämisestä kaupallisessa viestinnässä.

Tervetuloa!

Tapahtuma on päättynyt.