Logistiikka muuttuneessa tilanteessa – ajankohtaista tietoa yrityksille

Ajankohta ja paikka

Alkaa
9.3.2022
Päättyy
9.3.2022
Keskuskauppakamari, verkkotapahtuma
Suomi

Keskuskauppakamari järjestää yhdessä Metsäteollisuus ry:n kanssa ajankohtaiskatsauksen muuttuneeseen logistiikkatilanteeseen keskiviikkona 9.3.2022 klo 14.00–15.30.
Tilaisuudessa käydään läpi vallitsevaa tilannetta logististen ketjujen toimivuudesta pakotteiden ja vastapakotteiden myötä.

Koronapandemia hankaloitti logististen ketjujen toimivuutta. Konttipula vaivaa edelleen, maantieliikenteessä on ilmennyt pulaa kuljettajista eri puolilla Eurooppaa sekä sen ulkopuolella. Pakotteet ja vastapakotteet vaikuttavat lento- ja meriliikenteen lisäksi maakuljetuksiin. Kuljetustoimijat ovat myös ilmoittaneet toimista Venäjälle suuntaavien kuljetusten boikotoimiseksi.

Tilaisuuden avaa Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Alustajat:
Sami Rakshit, valvontaosaston johtaja, Tulli
Petri Laitinen, toimitusjohtaja, Suomen huolinta- ja logistiikkayritysten liitto
Annaleena Mäkilä, toimitusjohtaja, Satamaliitto

Yrityspuheenvuorot:
Fredrik Wildtgrube, Vice President, Finnair Cargo
Tuomas Timgren, toimitusjohtaja, Greencarrier
Olli Pohjanvirta, toimitusjohtaja, Nurminen Logistics

Tilaisuuden vetää yhteen Metsäteollisuus ry:n logistiikasta vastaava johtaja Jyrki Peisa.

Lisätietoja:
Päivi Wood, johtava asiantuntija, Keskuskauppakamari
paivi.wood@chamber.fi, puh. 050 478 3990

Alina Koskela, logistiikkapäällikkö, Metsäteollisuus ry
alina.koskela@forestindustries.fi, puh 046 921 9460

Verkkotapahtuma on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista.

HUOM. Suuren osallistujamäärän vuoksi tilaisuus toteutetaan erillisenä striiminä, ei Teamsin kautta. Tilaisuuden katselulinkki lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.

Lämpimästi tervetuloa!

Tapahtuma on päättynyt.