Vaikuttajamarkkinointia käytännönläheisesti

Ajankohta ja paikka

Alkaa
10.11.2022
Päättyy
10.11.2022
Tapahtumapaikka
WTC-talo, 2. krs
Aleksanterinkatu 17
00100 Helsinki
Suomi

Keskuskauppakamarin järjestämässä tilaisuudessa perehdymme vaikuttajamarkkinoinnin kaikkein käytännöllisimpiin aiheisiin. Tilaisuudessa saat vastauksia päivänpolttaviin kysymyksiin, kuten mitkä vaikuttajan palkkiot ovat veronalaista tuloa ja mitä sopimusasioita on hyvä pitää mielessä. Saat vastauksia myös siihen, mitä tarkoitetaan markkinoinnissa teaserilla ja muistutusmarkkinoinnilla.

Tilaisuus on suunnattu vaikuttajamarkkinoinnin ja kaupallisen yhteistyön parissa työskenteleville yrittäjille ja vaikuttajille, lakimiehille, asianajajille, IPR-asiantuntijoille, viestintäoikeuden ja markkinoinnin tutkijoille, markkinoinnin ja viestinnän opettajille sekä viestinnän asiantuntijoille.

Voit osallistua tilaisuuteen paikan päällä tai etäyhteydellä.
Tilaisuus on maksullinen.

OHJELMA

8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi paikalla osallistuville

9.00 Tilaisuuden avaus
Anja Peltonen, mainonnan eettisen neuvoston varapuheenjohtaja, kuluttaja-asiainneuvos, Kilpailu- ja kuluttajavirasto

9.10 Yrityspuheenvuoro – Berner
– Kokemuksia vaikuttajamarkkinoinnista ja opetuksista matkan varrelta
– Kriteerit vaikuttajien valintaan
– Sopimukset ja ohjeistus vaikuttajan ja yrityksen välillä
Satu Laakso, markkinointijohtaja, Berner Oy

9.35 Minkälainen on toimiva yhteistyösopimus?
– Mistä asioista vaikuttajan ja mainostavan yhtiön olisi hyvä sopia yhteistyösopimuksessa?
– Mitkä ovat yleisimmät sudenkuopat sopimuksissa?
– Miten toimia, kun kampanjan toteuttamisessa on mukana myös esim. valokuvaaja, vaikuttajatoimisto tai mainostoimisto?
Nea Welling, Senior Legal Counsel, Vestra

10.05 Tauko

10.15 Pitääkö vaikuttajankin maksaa veroja?
– Mitä vaikuttajan tulee huomioida verotuksessa
– Sain kengät – pitääkö minun ilmoittaa verottajalle?
– Käytännön esimerkkejä verotuksen saralta
Jaana Kiiskinen, veroasiantuntija, Verohallinto

10.55 Markkinointiin kohdistuvat valvonta- ja tuomioistuinprosessit
– Miten markkinointiin voidaan puuttua viranomaisen taholta?
– Onko valvontaa koskeva linjaus mahdollista riitauttaa?
– Kokemuksia valvonta- ja tuomioistuinprosesseista
Emilia Hodge, asianajaja, Asianajotoimisto Properta Oy

11.10 Teaserit ja muistutusmarkkinointi
– Case Partioaitta MEN 16/2022
Paula Paloranta, pääsihteeri, mainonnan eettinen neuvosto

Kysymyksiä ja keskustelua

Tilaisuus päättyy klo 12.00 mennessä.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Tapahtuma on päättynyt.

Katso tulevat tapahtumat